Over mij

Ik raakte al vroeg gefascineerd door de vraag of alledaagse dingen niet slimmer geregeld konden worden. Zo leerde ik als kind Engels door via ICQ te chatten met Amerikanen en huurde ik als 14-jarige mijn eerste server door via het lokale postkantoor cashgeld naar Chicago te sturen. Daar kostte het een fractie van de Nederlandse prijs, en bedienen deed je toch op afstand.

Tijdens mijn studie Bedrijfskunde kreeg ik de tools in handen om mijn fascinatie toe te passen op bedrijven. Ik vond het reuze interessant, maar wilde toch meer actie. Daarom startte ik vanuit de studentenkamer in 2010 mijn eerste bedrijf: een tweemanszaak die uitgroeide tot digital agency met 14 medewerkers.

Na 8 fantastische jaren was ik toe aan een nieuwe uitdaging. We waren all-in gegaan op webdevelopment en ik merkte dat ik daardoor te ver van het domein klantstrategie was komen te staan. Ik verkocht mijn belang en was een jaar lang verantwoordelijk voor propositie-ontwikkeling voor 1,5 miljoen klanten van een grote verzekeraar. Enorm leerzaam, maar niet mijn omgeving. Ik krijg energie van ondernemers en hun ambities en uitdagingen. 

Verder ben ik een enorme fan van lezen: vaste klant van managementboek.nl (liever nog YouBeDo) en elke werkdag begint met een online artikel in mijn vakgebied.

Het combineren van denken en doen is waar ik heel erg blij van word. Laat mij maar een workshop leiden over een complex vraagstuk waar interne stakeholders én klanten bij aanwezig zijn. Om vervolgens een ochtend te broeden op de uitwerking van de resultaten. Volgens mij zit daar mijn toegevoegde waarde: ik heb de praktische ervaring om werkbare ideeën te genereren en de theoretische achtergrond om ze te toetsen.

Blijf op de hoogte

Elke paar weken een mailtje dat jou nieuwe inzichten geeft over de klantzijde van je bedrijf.

    Ja, ik wil af en toe een inspirerende e-mail krijgen

    Contact

    Heb je een vraag, idee of wil je gewoon kennismaken?

    T: 06 5043 9970

    E: koen@koenhendrickx.nl