Primaire doelen waarvoor bureaus Flywheeled inhuren:
Samenwerken met Koen
In 1 oogopslag
- Meer leads
- Betere leads
- Voorsorteren op AI
- Omzet per FTE verhogen
We werken doorgaans in trajecten van 3 – 6 maanden met een methodiek die ik bij zo’n 100 bureaus fijngeslepen heb. We doen alleen dingen die direct bijdragen aan het verbeteren van jullie specifieke situatie. Ik ga geen rapport schrijven en we gaan het niet over jullie why hebben.
”1 maand na het traject met Koen heb ik vandaag de allereerste presentatie gehad van de resultaten uit onze nieuwe adviespropositie. Klant heeft akkoord gegeven op ons gewenste scenario waardoor we dit jaar flink aan de slag mogen. Zeeeeeeer blij mee!
Gert MeeuwsCo-founder van Gonect
Dit gaan we doen
We beginnen met een assessment. Daarmee kan ik jullie benchmarken tegen zo’n 80 vergelijkbare bureaus. Zo maken we beter onderbouwde keuzes.
Vervolgens doorlopen we samen alle benodigde business beslissingen. Optioneel begeleid ik ten slotte de creatie en implementatie in de praktijk.
We gaan je bureau onderscheiden van de rest, en dat onderscheidend vermogen omzetten in nieuwe, grote klanten van buiten jullie bestaande netwerk.
In bijna alle gevallen gaan we met deze 4 onderwerpen aan de slag:
Positionering
Van welke pijnpunten en ambities weten jullie alles?
Nieuw Narratief
Waarom is de status quo in jullie speelveld niet houdbaar?
Diagnose propositie
Zo komen we eerder aan tafel dan het typische bureau.
Thought leadership
Hiermee bouw je de reputatie die voor new business gaat zorgen.
”Komen tot een heldere propositie en de implementatie ervan was ons al meerdere keren intern niet gelukt. Daar ligt echt de kracht van Koen: Door zijn uitgebreide ervaring met deze trajecten weet hij wat belangrijk is en wanneer iets kan worden overgeslagen.
Gilles HagenFounder QV Creative
Dit heb je na afloop
Als we klaar zijn is dit wat je concreet hebt:
- Objectieve benchmark hoe jullie je verhouden tot concurrenten.
- Een pitch die veel beter resoneert in de markt.
- Een deel van je nieuwe website copy, en een heldere instructie voor de rest.
- Een propositie waarin je betaald wordt voor je denkwerk (tegen €250 per uur).
- Een haalbaar marketingplan dat wel goede leads oplevert.
- Twee eerste thought leadership publicaties.
- Nieuwe ideeën voor pre-builts om je bureau waardevoller te maken.
Mijn ideale klant
Ik werk samen met bureaus die:
- Een team hebben van 5 tot 100 mensen.
- Minimaal €85k brutomarge per FTE draaien.
- Leiders hebben die tijd kunnen vrijmaken voor ons traject.
- Geloven dat het plan van de afgelopen jaren moet veranderen.
- Mandaat hebben van eventuele externe aandeelhouders.
Size matters
Bouwen aan een onderscheidende marktpositie: grote vs kleinere bureaus.
5 – 40 FTE
Je grootste kracht is je wendbaarheid. We kunnen sneller beslissen, sneller live en sneller itereren als dat nodig is.
De grote uitdaging is capaciteit. Mensen vrijspelen om deze transitie te leiden. Of skills die je überhaupt mist in het team.
40 – 100 FTE
Je hebt een groot voordeel dat kleinere bureaus missen: diversiteit in skills. Mensen die kunnen adviseren, communiceren en coachen.
De grote uitdaging: hoe creëren we draagvlak én actiebereidheid bij alle teamleden en leiders in de organisatie.
”Wat ons enorm op is gevallen is de snelheid waarmee Koen ons bedrijf, maar vooral ook onze persoonlijke ideeën daarbij in een ander daglicht wist te zetten.
Gerk MulderBriljante Geesten
Zodanig dat wij al na de eerste sessie duidelijke actiepunten hadden waarmee we echt aan de gang konden.
Wanneer bel je Flywheeled?
Ik ben het meest waardevol als enkele van deze uitdagingen herkenbaar zijn:
- Leiders hebben te veel rollen
- Content & campagnes leveren weinig leads op
- De leads die wel komen zijn vaak geen ideale klanten
- We worden vergeleken op prijs met andere bureaus
- We zijn lekker aan het experimenteren met AI, maar hebben nog geen heldere toekomstvisie
- Het lukt niet om structureel 20% marge te draaien
- Het lukt ons niet om weg te bewegen van uurtje factuurtje
- We hebben niet altijd uitdagend genoeg werk voor seniors

Vaak gesteld
Op welke investering moeten we rekenen?
Trajecten kosten doorgaans tussen de 8.000 en 30.000 euro. Voornamelijk afhankelijk van hoe lang ik betrokken blijf om de implementatie te begeleiden en van het formaat bureau. Grotere bureaus (40+ FTE) zijn complexer te veranderen, vragen daarom een ander traject én kunnen veel meer waarde genereren uit onze samenwerking.
De toets die ik altijd doe: is het realistisch om te verwachten dat de investering zichzelf 10x terugverdiend binnen 24 maanden?
We weten al hoe we ons willen positioneren, heeft jou inhuren dan zin?
Vaak wel. Meestal is je denkrichting nog te veel inside-out. Logisch voor jullie, maar niet zozeer voor de markt. Dit kan liggen aan de manier waarop je ‘m communiceert, maar ook aan de onderliggende keuzes. Ook zie je vaak dat er onvoldoende gekeken is naar de harde voorwaarden waaraan een positionering moet voldoen, zoals de grootte van de doelgroep.
Hoe ga je om met geheimhouding?
Mijn reputatie voor integriteit is mijn belangrijkste business asset. Om dat te bekrachtigen krijg je een door mij getekend NDA voordat je enige input aanlevert.
Hoe meten we succes?
Ons traject heeft oa gevolgen voor het verhaal dat je vertelt op je website. Het veranderen daarvan zou je als beginpunt van de implementatie kunnen zien. Als je consequent aan de slag gaat zie je gemiddeld 6 maanden daarna beweging op de volgende metrics:
- Marketing-qualified leads (#)
- Sales-qualified leads (#)
- Marketing-sourced pipeline (%)
- Brutomarge per FTE (€)
- Omzetaandeel van advieswerk (%)
Hoe verschil je van andere adviseurs?
Komt ie:
- Ik heb 8 jaar zelf een bureau gehad (en verkocht), dus weet hoe het voelt.
- Ik focus mijn advieswerk al sinds 2019 op bureaus. Dat is langer dan de meesten.
- Daarom heb ik veel meer benchmark data dan anderen.
- Er zit een paar duizend uur ontwikkelwerk in mijn methodiek.
- Na +100 bureaus heb ik alle uitdagingen en oplossingen weleens voorbij zien komen.
- Ik heb voor bureaus van 2 tot 120 FTE gewerkt.
- Je kunt mijn expertise eerst zélf ervaren, omdat ik mijn inhoudelijke visie al 4 jaar publiekelijk deel.
Wat is Flywheeled eigenlijk?
Ik wilde een toekomstbestendige naam die past bij mijn visie en goed te branden is. Op enig moment zal de url van deze site ook veranderen.
Dit verandert niets aan het feit dat ik (Koen) het werk voor klanten doe.
Mijn beste denkwerk
Bruikbare inzichten over expertise verkopen in het AI-tijdperk.
Schrijf je hier gratis in:
Flywheeled BV
Postbus 1515
6501 BM Nijmegen
KVK: 93889364
BTW: NL866562461B01
Contact: koen@koenhendrickx.nl